În ciuda tuturor progreselor pe care le-au făcut vehiculele electrice în ultimii 10 ani și plus, subiectul autonomiei este încă discutat foarte mult. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că multe vehicule electrice au o autonomie de peste 200 de mile, în timp ce cele mai bune modele pot împacheta peste 300 de mile. În unele cazuri, cum ar fi Tesla Model S, bateria poate suporta peste 650 de Km.
Aduc în discuție Tesla nu doar pentru că producătorul auto oferă cea mai bună gamă de pe piață, ci pentru că Elon Musk a vorbit din nou despre părerile sale despre gamă. Opinii care îi reiterează opinia: o mașină nu trebuie să poată călători peste 400 de mile cu o singură încărcare.
Vorbind pe Twitter, așa cum obișnuiește să facă CEO-ul Tesla, Musk a recunoscut că Tesla ar fi putut lansa o mașină cu o autonomie de peste 965 de Km anul trecut. Dar nu a făcut-o pentru că „asta ar fi stricat produsul”.
Raționamentul lui Musk este logic. Mai multă autonomie este de obicei realizată cu baterii mai mari, care sporesc greutatea mașinii. Acest lucru afectează o mulțime de factori diferiți de performanță, inclusiv accelerația, manevrarea și eficiența energetică.
Aceasta din urmă este deosebit de importantă, deoarece mai multă greutate înseamnă că aveți nevoie de mai multă putere pentru a vă deplasa. Cu cât se irosește mai multă putere în mișcare, cu atât raza generală este mai mică. Ceea ce duce la baterii mai mari pentru a mări autonomia și, astfel, ciclul continuă.
GMC Hummer EV este un bun exemplu în acest sens. Camionul electric cântărește 4.082 de kg, iar 1.325 de kg provin din bateria de 212,7 kWh a camionului.
Tesla Model X, cel mai mare din portofoliul actual al Tesla, oferă 97-86 MPGe, în funcție de cât de mari sunt roțile.
În plus, bateriile sunt scumpe așa cum sunt și cu cât bateria este mai mare, cu atât va costa mai mult. Acest lucru explică într-un fel prețul de 110.295 USD al lui Hummer EV Edition1.
De asemenea, trebuie să luați în considerare că Tesla produce mașini sport premium, care se concentrează pe viteză și accelerație (în special cu Model S Plaid). Mașinile mai grele nu au statistici de performanță atât de impresionante.
650 de KM ca autonomie este încă mai mult decât majoritatea covârșitoare a vehiculelor electrice de pe piață în acest moment, așa că nu este ca și cum Tesla trebuie să acorde prioritate autonomiei față de orice altceva doar pentru a satisface capriciile unora.
Ca întotdeauna în cazul dezvoltării mașinilor, totul este un act de echilibru. Mai multă autonomie este foarte importantă, dar există și alți factori în joc – deși care depind de producătorul auto în cauză. Fie că este vorba despre viteză, manevrabilitate, design sau cu totul altceva, producătorii auto nu se vor concentra niciodată pe unul sau altul.